Laurierstraat

gegeven doorMarije van Liere
Vrijdag 17 feb, 08:30UUR

Yin Yang

Wil je sterker en flexibeler worden, maar wil je ook meer leren ontspannen en in contact komen met jezelf? In een Yin Yang yogales werken we met beide kwaliteiten. De practice bestaat uit een gedeelte Yang yoga en een gedeelte Yin Yoga.

Yang yoga het is actievere, dynamische gedeelte van de practice waarbij ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld worden en waardoor er flow ontstaat.

Het tweede gedeelte van de les bestaat uit yin houdingen. In yin yoga verblijf je voor langere tijd in liggende of zittende houdingen om meer in de verstilling te komen.

Waar het Yang gedeelte van de practice zich richt op het sterker en flexibeler maken van de spieren, richten de Yin houdingen zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen. Zo creëer je meer ruimte in je lijf terwijl je tegelijkertijd meer in contact komt met de stilte in jezelf.

Een Yin Yang practice zorgt zo voor balans in lichaam en geest.

Begin je met yoga? Dan kan de yin yang les een mooie plek zijn om te beginnen.

Ben je zwanger of heb je een specifieke blessure? Laat het de docent vooraf dan weten, zodat hij of zij je kan adviseren.

Level van deze les: basic - all level

Studio of online: wees welkom voor je les in een van de mooie studio’s in De Nieuwe Yogaschool of volg de les online, waar je ook bent.

In de studio’s vind je alles wat je nodig hebt: yogamatten, meditatiekussens, dekentjes, blokken en riemen. Je kunt gebruikmaken van de kleedkamers, kluisjes en douches. Voor of na je les ben je van harte welkom in de huiskamer of binnentuin van het DNYS café voor een thee, koffie, homemade soep of (vegan) sweets. Fijn als je 10 minuten voor je les aanwezig bent.

Volg je de les online? Dan kun je ‘live’ meedoen met de livestream of je les tot 48 uur later nog volgen. Je kunt je geboekte online lessen terugvinden in je account.Ben je zwanger? Laat het de docent dan weten, zodat ze er rekening mee kan houden.

Yin Yang

Do you want to become stronger and more flexible, but at the same time also learn how to relax and connect more to yourself? In a yin yang practice we invoke the qualities of both a meditative yin practice and a more dynamic yang practice.

The yang part of the practice is more active and dynamic. In this part of the practice, movement and breath are synchronized to create a flow, in which one pose flows fluidly in the next. In the yin part of the practice, we stay in seated or lying poses for longer periods of time to drop more and more into stillness.

Whereas the yang part of the practice strengthens our muscles and creates a strong and vital body, the yin practice targets the deeper connective tissues in the body and connects you to the silence within.

That way, we create balance in body and mind.

Are you new to yoga? Then the yin yang class could be a good place to start.

Level van deze les: basic - all level

Offline