De Nieuwe Yogaschool

Riki Smits

Toen Riki in 2006 verhuisde vanuit het oosten van het land naar Amsterdam, werd yoga een steeds belangrijker onderdeel haar leven. In haar drukke sociale- en bedrijfsleven bracht het haar steeds de rust en ontspanning waarnaar ze op zoek was.

Totdat in 2014 het roer om ging en ze de 200 uurs Vinyasa teacher training volgde bij Johan. Het voelde als een logisch vervolg om ook de 200 uurs Yin te doen. Daarna volgde ze verschillende trainingen en verdieping studies zoals; Restorative, Yin & Meridianen, Yoga Nidra en Yoga Therapie.
In deze periode is ook een 4 jarige opleiding waarbij chakra's en energetisch werk centraal staan, ondersteunend in haar ontwikkeling geweest. En nog steeds, hierin leerde en merkte ze hoe belangrijk het is om ook op deze manier goed voor jezelf te zorgen. Intuïtief gebruikt ze deze kennis en ervaring, niet alleen in haar lessen en workshops, maar ook in haar dagelijkse leven.

Sinds 2014 geeft ze diverse yogastijlen, zoals Yin, Restorative, Gentle Vinyasa (slow)flow en Yoga Nidra. Graag combineert en maakt ze intuïtief gebruik van deze stijlen afhankelijk van de groep, setting en tijdstip. Naast het lesgeven op yogascholen, doet ze dit ook bij bedrijven, in prive-sessies en op yogaretreats.

Als mentor is ze verbonden aan de Teacher Training en geeft ze de Chakra filosofie workshop in YinYoga Teacher Training
In haar lessen neemt ze je graag mee op reis in je lichaam, met aandacht – om de connectie te (her)vinden en te voelen – wat je lichaam je te vertellen heeft.

If you listen when your body is whispering, you don't have to hear it scream.