Nieuws De Nieuwe Yogaschool | De Nieuwe Yogaschool

Mijn innerlijke reis

Hoe ik door de Bhagavad Gita, mijn innerlijke reis mag vervolgen..

Voordat ik begin met schrijven wil ik eerst mijn dankbaarheid beschrijven. Ik voel zoveel dankbaarheid dat ik in ieder moment mag ervaren wat de Bhagavad Gita, en The Motherbook mij leren. Ik voel en ervaar dat ieder moment uniek is en niet herhaald kan worden. Daarom voelt ieder moment weer als ‘nieuw’. Ik maak graag gebruik van een gelegenheid als deze, om mijn dankbaarheid uit te spreken. Of voor datgene wat zich in het moment aandient.

Nog voordat de Bhagavad Gita in mijn leven kwam, dacht ik dat het overwinnen van ziekte voor mij het slotstuk was om het leven vanuit een nieuw perspectief te mogen beleven. Totdat de Bhagavad Gita in mijn leven kwam! Mijn hart voelde het gelijk aan, ondanks dat ik hier nog nooit van had gehoord. Ik was namelijk helemaal niet bewust met spiritualiteit bezig. Los van het feit dat dit allemaal nieuw voor mij was, voelde ik in iedere cel van mijn lichaam, en in het speciaal in mijn hart, dat ik vanaf dit punt mijn innerlijke reis verder mocht vervolgen. Ik voelde in mijn hart dat de Bhagavad Gita mij nog een stap dichterbij de waarheid kon brengen. De reis die ik gedurende mijn leven mocht maken, leerde ik begrijpen door de Bhagavad Gita & The Motherbook.

‘Mijn hart voelde het gelijk aan.’

Laat ik het zo zeggen: soms krijg je in je leven een stoel aangeboden waarop je mag gaan zitten! Gewoonweg omdat je je ogen niet nog langer kan sluiten. Het universum geeft je direct, en indirect precies datgene waarom je vraagt! Het enige wat je hoeft te doen is je ogen openen! Zo was dit in ieder geval voor mij vanaf het moment dat de Bhagavad Gita en The Motherbook in mijn leven kwamen. Mijn hart wist het antwoord al voordat ik het überhaupt aan mijn gedachtes kon geven. Mijn ego had werkelijk waar geen idee waaraan ik begon, mijn hart wist het en mijn ego begreep het niet! Lekker he? Zo’n tweestrijd ;). Als ik je 1 advies mag geven, luister dan alsjeblieft naar die enige veilige plek, luister naar je hart!

Hoewel ik van mening ben dat je in je leven altijd een keuze hebt, voelt het voor mij dat ik hierin geen keuze had. Dit was precies datgene wat ontstond om mijn innerlijke reis, na het overwinnen van ziekte te vervolgen! Voor mijn hart was er geen andere optie dan hierbij volledig aanwezig te zijn en de energie te voelen.

De directe ervaring die ik ervaar vanaf het moment dat ik in verbinding sta met de Bhagavad Gita, voelt als een schatkist. Een schatkist die ik in mezelf heb gevonden, een schatkist waarin het leven mij laat spelen met veel verschillende emoties. Van geluk tot verdriet. Continue word ik uitgedaagd om op een gelijkmoedige manier diverse emoties te beleven.

‘Een schatkist die ik in mezelf heb gevonden.’

De Bhagavad Gita leert onder andere ook om geen waarde te hechten aan een uitkomst, en geen voorkeur te hebben. Dit duurde wel even voor mij voordat ik dit begreep. Nog steeds zijn er momenten in mijn leven, waarin ik voel dat ik duidelijk nog wel een voorkeur heb! Of dat ik waarde hecht aan een uitkomst. Maar hé, I’m still human after all! Ook dit mag er volledig zijn. Het is immers een ontdekkingsreis waarin ik ook deze delen van mezelf mag ontmoeten. Dat is helemaal oké.

Ik geloof dat wanneer wij onszelf onvoorwaardelijk liefhebben, en volledig onszelf durven te zijn zonder angst, dat we dan in staat zijn om de instrumenten van de waarheid te worden, voor onze planeet! Ja ik ben ervan overtuigd dat de Bhagavad Gita niets anders leert dan om in vrijheid te leven, vanuit pure waarheid. Ja, sprookjes bestaan!

‘Ja, sprookjes bestaan!’

Mag ik op de valreep nog even mijn liefde en dankbaarheid uitspreken? In het speciaal voor Sijbrand en Mariken en de Nieuwe Yogaschool, en alle deelnemers die hebben deelgenomen en gaan deelnemen aan de Bhagavad Gita Studygroup en The Motherbook. Ik voel zoveel liefde en dankbaarheid dat wij deze innerlijke reis gezamenlijk hebben mogen maken en gaan maken. Dat het leven in tijd en ruimte dit moment voor ons heeft gecreëerd, dat wij samen mogen bloeien en groeien. Ja.. ik geloof in de eeuwige verbinding!

Liefs,
Laurentia

Child of the Universe, the world is my playground

Over de auteur:
Laurentia Lucienna is werkzaam als e-commerce manager in de modewereld en brengt dit graag samen met spiritualiteit, bestudeert de Bhagavad Gita & The Motherbook en geniet van het leven in het nu.

Mijn innerlijke reis