De Nieuwe Yogaschool

Moena de Jong

Met een oneindige nieuwsgierigheid naar verdieping, was het 12 jaar geleden een logische stap om een yoga opleiding te gaan volgen. Na 4 jaar scholing te hebben gedaan, gebaseerd op het Critical Alignment principe, vervolgde Moena haar yogareis met de teacher training van Svaha Yoga (Jivamukti geïnspireerd), beoefende Vipassana meditatie en nam deel aan workshops bij verschillende internationale docenten. In 2014 heeft zij haar 500 hrs certificaat behaald bij Jivamukti yoga in New York.

Naast Hatha en Vinyasa yoga zijn Yoga Nidra en Pranayama een grote passie die ze graag deelt met haar studenten. Haar lineage is die van Swami Satyananda Saraswati.

Tibetaans Buddhisme heeft jaren geleden haar hart gestolen en hiermee vervolgde ze haar studie volgens de lineage van Drukpa Kagyu.
Met de overtuiging dat een yoga bestaan in alle aspecten van het leven (yoga beoefening) zit heeft ze haar Ayurveda kennis (opgedaan tijdens de Hatha yoga scholing en in India) tot dagelijkse en continue beoefening in haar leven geintegreerd en deelt dit graag met haar studenten.

Moena’s lessen variëren van dynamische Jivamukti geïnspireerde yoga tot Hatha yoga in een meditatieve flow. Zij vindt het belangrijk dat haar studenten hun intuïtie volgen en vrij worden van zelf kritiek. Moena deelt haar passie voor connectie al jaren in de vorm van Pranayama, Vinyasa, Hatha, filosofie, Nidra en Ayurveda. Ze geeft workshops voor verschillende lerarenopleidingen in deze bovenstaande yogavormen.

Met de overtuiging dat we alleen kunnen stralen wanneer we authentiek durven te zijn neemt ze haar studenten op lichte en enthousiaste wijze op de reis naar onze kern.

For the Johan Noorloos Teacher Training: Vinyasa and Yin Teacher Training i facilitate the workshops:

- Asana technique (Vinyasa TT)

These workshops cover the most important Vinyasa asanas: to teach as well as learn to analyze and adjust them in accordance with the physical potential of your students.

- Pranayama en Mantra (Yin TT)

Diving deeper into the power of breathing. Prana is the life force. Breathing is your engine during the asana practice. PRA means 'moving' and NA means 'always'. Pranayama is controlling the normal pace of your breath and thereby controlling your mind.

- Philosophy en Ayurveda (Yin TT)

- Hatha philosophy (Vinyasa TT)

> Click here if you want to read more information about 50 hr trainings with Moena.

> Moena maakt ook onderdeel uit van onze online basistraining yoga. In deze online basistraining van 8 weken, voor zowel beginnende als ervaren yogi's, geeft ze asana techniek.