De Nieuwe Yogaschool

Sjoerd Dragtsma

Sjoerd  Dragtsma
In retrospectie ziet Sjoerd dat hij altijd al bezig geweest met existentiële vragen als; wat is Vrijheid, waar ligt de grens van het denken, kun je ooit echt alleen zijn? Yoga, meditatie en het sjamanistische pad van plant medicijnen en rituelen bleken de handvatten voor dieper inzicht in deze levensvragen en onze onze ware Natuur. Door middel van talloze innerlijke reizen, ontmoetingen met inspirators en spirituele leraren, en ervaringen in verschillende healing tradities vielen de oude lagen van conditionering en concepten schil voor schil van Sjoerd weg. Zijn lessen gaan over ontspanning vinden en ‘laten zijn’ wat er speelt op het niveau van lichaam en geest. Niet langer vechten, uitvoeren, zoeken, en zelfs niet meer je best doen; maar gewoon simpelweg aanwezig zijn in je lichaam. Alleen dan kunnen we stap voor stap thuis komen in het licht van onze ware natuur. Zijn yoga en adem lessen brengen een balans tussen het masculine en feminine. Poses en sequences die soms wat krachtiger zijn, maar de aandacht voor zachtheid, healing en het meditatieve aspect is vaak de grondtoon. Ook is er veel ruimte voor spontaniteit en ontstaan de lessen meer dan dat ze vooraf bedacht zijn.