teacher Training defensie | De Nieuwe Yogaschool

Teacher training Ministerie van Defensie

De Johan Noorloos Teacher Training leidt sinds 2016 binnen het Ministerie van Defensie militairen op tot yogaleraar. Volgens het Ministerie dragen militairen een grote verantwoordelijkheid in vaak extreme en stressvolle situaties. Yoga is mogelijk een middel om beter met dergelijke situaties om te kunnen gaan. Het kan bijvoorbeeld helpen om na een missie traumatische ervaringen te verwerken. Het doel is, dat iedere militair bij de luchtmacht, landmacht en marine de gelegenheid krijgt om yoga te beoefenen.

Enkele uitspraken van militairen die de opleiding hebben afgerond:

‘’Ik ben in de laatste maanden veranderd op meer manieren dan ik me had kunnen voorstellen. En dat is grotendeels aan Johan’s toewijding en inzet te danken. I will never forget!’’

‘’Verder ben ik er van overtuigd dat met deze opleiding en jouw intenties, een beweging/transformatie in gang is gezet bij Defensie , die de klassen overstijgt.’’ –

Vincent Lauffer

yoga teacher training defensie

‘’Ik heb genoten van de opleiding. Ik heb weerstand gevonden, bevochten, omarmd en bekeken. Yoga heeft me letterlijk én figuurlijk rust en ruimte gegeven. Inmiddels heb ik les gegeven en word ik oprecht blij wanneer ik zie dat yoga mijn leerlingen goed doet en ontwikkeling brengt in zelfinzicht.

De wijze waarop ik de lessen heb mogen ontvangen van mijn docenten, probeer ik gemengd en op mijn eigen wijze te gebruiken.

Ik ben blij dat ik deze kans gekregen en genomen heb!’’ –

Arjan Hofsteenge

yogaopleiding defensie