De Nieuwe Yogaschool

Johan Noorloos

Over zijn reis tot yogadocent

Johan: “Mijn eerste kennismaking met yoga kwam voort uit een groot verlangen om een manier te vinden om met mijn angst en onrust om te gaan. Ik wilde leren hoe ik deze angst en onrust kon durven voelen zonder er voortdurend voor weg te lopen. Ik hoopte een manier te vinden om me er niet door te laten leiden en het los te kunnen laten. Om vrij te kunnen zijn. Ik herinner me hoe confronterend die eerste yogalessen voor me waren. Destijds was ik in de veronderstelling dat fysieke kracht, lenigheid en balans de kwaliteit van de les bepaalden. Met de meeste houdingen had ik grote moeite.

Hoewel ik op de mat behoorlijk in gevecht kon zijn met mezelf, voelde ik al gauw hoe yoga me sterker maakte. Fysiek en mentaal. Bovenal heeft het me bewust gemaakt van hoe ik in het leven sta. Ik werd me bewust dat ik andere keuzes kon maken dan ik tot dan toe gewend was. Bewust van alle patronen en conditioneringen. Bewust van waar mijn verantwoordelijkheden liggen en waar deze ophouden. Ik leerde los te laten wat niet meer dienend was. Dit bewustzijn geeft me meer en meer het inzicht dat ik onderdeel ben van een groter geheel. Steeds meer ben ik me gaan verdiepen in de fi losofi e, de anatomie en de asanatechnieken.

Na mijn eerste teachertrainingen begon ik mijn inzichten te delen. Ik kwam erachter dat het me veel voldoening geeft wanneer ik met anderen deel wat mijzelf zo goed doet. Tot de dag van vandaag zou ik het leraarschap willen omschrijven als het delen van je eigen ervaringen. Zo blijven je teachings zuiver en wordt het niet pretentieus. En hoe meer je ervaart, hoe meer je te delen hebt met anderen. Een proces wat nooit ophoudt. Ik realiseerde me hoe mijn leraarschap zich vertaalt in ieder ander aspect van mijn leven. Dat de  yoga pas echt begint wanneer ik van de mat afstap. Het integreren van de fi losofi e, de kennis en waardevolle inzichten verrijkt mijn leven en maakt het nog meer betekenisvol. Het is mijn intentie om, samen met een team van professionals, jou de kracht van yoga en meditatie te laten ervaren. Om vanuit die verbinding te leven. Te luisteren. Te handelen. Te zijn. Hoe meer je hier expressie aan geeft, hoe meer je anderen inspireert dat ook te doen. Dit is voor mij waar leraarschap over gaat.”

De Nieuwe Yogaschool

Een plek om te groeien

Begin 2013 ging er voor Johan Noorloos een lang gekoesterde wens in vervulling: de school van zijn dromen opende haar deuren. In de afgelopen jaren bouwde Johan een schat aan ervaringen op. Met zijn lessen, opleidingen, lezingen en boeken wil hij niets liever dan zijn kennis en inzichten delen. Zo wil hij mensen kennis laten maken met de magie van yoga. Op De Nieuwe Yogaschool komt alles waarvan hij ooit droomde samen.

Johan Noorloos

online yoga trainingen

Verdiep je in de Vinyasa Yoga opleiding?

Ontdek de visie van Johan Noorloos in onze brochure

Ik wil de brochure zien >

Naast yogadocent is Johan ook schrijver

Een greep uit zijn geschreven boeken

Bekijk alle boeken >

Studentenervaring

“Door het beoefenen van yoga, ben ik op meerdere lagen nóg dieper in contact gekomen met mezelf, wat een permanente imprint op mij – als mens – heeft gemaakt. In de meest positieve, waardevolle zin.
Het is uitermate fascinerend en bijzonder wat mijn lichaam voor mij doet, en betekent. Op spirituele en fysieke wijze.”

- Noa Carys Celie -